Här får du svar på den vanligaste frågorna vi brukar få. Har du andra frågor eller funderingar, kontakta vår webbshop, webbshop@ryns.se
eller ta kontakt med någon av våra butiker så hjälper vi dig gärna. 
  • Hur lång är leveranstiden?

    1-5 arbetsdagar.

  • Vilka betalsätt finns?

    Vi samarbetar med Nets och du kan betala med kort, via konto, Swish eller faktura. 

  • Hur länge är det öppet köp?

    Vi har 14 dagars öppet köp och bytesrätt på alla köp i Webbshoppen.

  • Jag bor inte i Sverige, kan jag fortfarande göra en beställning?

    Nej tyvärr, för tillfället levererar vi bara inom Sverige.

  • Hur returnerar eller byter jag en vara?

    Informera alltid oss via webbshop@ryns.se om du vill returnera en vara. Du kan välja att använda returfraktsedeln som medföljer vid ditt köp till en kostnad av 75kr, eller komma in i någon av våra butiker så hjälper vi dig där helt gratis. Ta alltid med orderöversikten du fick vid leverans.

  • Vad kostar frakten?

    Det beror på vilket fraktalternativ du väljer men det är alltid gratis att hämta din beställning i butik. Vill du returnera varan tillkommer en returkostnad på 75kr, alternativt returnerar du varan gratis i någon av våra butiker. På övriga ordrar kostar leveransen 75kr.

  • Kan någon annan hämta ut mitt paket?

    Ja, om den personen har med sig din legitimation samt sin egen.

  • Får jag någon orderbekräftelse när jag lagt en beställning?

    Ja, har du angett en mailadress i samband med din beställning så kommer orderbekräftelsen på din mail strax efter att beställningen är lagd.

  • Jag vill returnera, men har inte kvar returdokument, hur gör jag?

    Kontakta oss via vår webbshop, webbshop@ryns.se så hjälper vi dig, eller kom in i någon av våra butiker och ta med något form av köpebevis.

  • Hur gör jag om jag vill reklamera ett par skor efter användning?

    Kontakta oss så hjälper vi dig. Du har reklamationsrätt i upp till 3 år från inköpsdatum. Reklamation gäller fabrikationsfel, alltså fel som uppstår till följd av tillverkningen. Vid osäkerhet, kom gärna in i någon av våra butiker eller kontakta oss så hjälper vi dig att bedöma reklamationen. Kom ihåg att ta med dig kvitto eller annan form av köpebevis. Du kan även nå oss via webbshop@ryns.se


© Ryns Skor AB | webbshop@ryns.se

Paxa & prova i butik





    Vi skickar en bekräftelse till din e-post

    Ja jag vill ta del av information och erbjudanden från Ryns



    För att välja en annan storlek, stäng fönstret och välj storlek i föregående val